No results matched your query
Our reviewers research, test, and recommend the best subscriptions and products independently; click to learn more about our editorial guidelines. We may receive commissions on purchases made through links on our site.

Cheryl’s Cookie of the Month Review – June 2019

Jessica Hapak
ByJessica HapakJun 30, 2019 | 13 comments

Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - Close Box Top

Cheryl's Cookie of the Month Club
3 overall rating
1 Ratings | 0 Reviews

Cheryl’s Cookie of the Month Club is a monthly food box delivering fresh cookies to your mailbox.

Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - Open Box Top

Cheryl’s has additional variations, including a  Gourmet Brownie of the Month Club, Treats of the Month Club, Sugar-Free Cookie of the Month Club, and even a Kids Cookie and Book of the Month Club! You can also choose the 12 or 6-month plan, which would mean a delivery once a month or once every other month.

This is a review of the Buttercream Frosted Cut-out Cookie of the Month Pay-as-you-go Club with 12 cookies.

My Subscription Addiction paid for this box. (Check out the review process post to learn more about how we review boxes.)

Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - All Items Shown Top

About This Box

The Box: Cheryl’s Buttercream Frosted Cookie of the Month

The Cost: New pricing: the 6-month plan is $21.99 + $6.99 shipping. The 12-month plan is $19.99 a month + shipping.

The Products: 12 buttercream frosted cookies

Good to Know: 12 buttercream frosted cookies were delivered this month, but 12 did not last until it was time to photograph them. Oops.

Ships to: the US

Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 Review

Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - Info Card Close Top Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - Info Card Open Top

Once you open the box you are greeted to a beautiful sight of cookies and an info sheet. The info sheet has details on their various clubs, a discount code, how to store your cookies for maximum flavor, and how to tell if the sender left you a gift message.

Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - Patriotic American Classic Buttercream Frosted Cut-out Cookies Back Top Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - Patriotic American Classic Buttercream Frosted Cut-out Cookies Open Top 2Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - Patriotic American Classic Buttercream Frosted Cut-out Cookies Open Top 1Cheryl’s Cookie of the Month June 2019 - Patriotic American Classic Buttercream Frosted Cut-out Cookies Front Top

Patriotic American Classic Buttercream Frosted Cut-out Cookies, 12 ct – Retail Value $29.99

The cookies this month are red and white with red, white, and blue star sprinkles! As usual, they’re delicious. Since I cannot in good conscious eat all 12 of these cookies in the time they are fresh, I have taken to a) sharing them and b) freezing them. This might sound crazy, but a partially frozen Cheryl’s cookie is actually one of my favorite ways to enjoy them, especially on a hot summer day. Because it’s cold I can’t eat half of the cookie in one go (brain freeze), and while they are firm to bite through, they’re still soft. I can’t fully explain it, but I fully recommend giving it a try.

The Verdict: I really love these cookies – they’re like a box of cheer that arrives every two months. For how much I enjoy these cookies, however, I am not sure if the subscription is worth it with the new pricing model. Previously a box would cost $23.98 ($16.99 + $6.99 shipping), but the cost has increased pretty significantly. Now, a box is $21.99 + $9.99 shipping, bringing the total to $31.98. I don’t feel like you are really saving much by subscribing the way the previous pricing model allowed you to.

To Wrap Up:

Can you get this box if you sign up today? You will receive the July box! Sign up before the end of the 3rd week of the month to get those month’s cookies.

Value Breakdown: This box costs $31.98 ($21.99 + $9.99 shipping) and I received 12 delicious cookies. That breaks down to about $2.66 a cookie.

Check out all of our Cheryl’s Cookie of the Month Club reviews, our best food subscription boxes, and more sweets subscription boxes!

Keep Track of Your Subscriptions: Add this box to your subscription list or wishlist!

What do you think of Cheryl’s Cookie of the Month Club? Have you tried their cookies before?

Don't let the cookie jar go empty! Instead, have a box of our unparalleled buttercream frosted cut-out cookies delivered right to your (or one of your favorite people's) door 6 to 12 times a year. Our 6-month club includes deliveries in – February, April, June, August, October, and December. Each de... read more.
Jessica Hapak
Jessica Hapak
I am a staunch believer that pineapple doesn’t belong on pizza and when I’m not working as a family law attorney I enjoy hiking the Louisiana trails (alligator sightings are a favorite!) or relaxing with Duchess, my cat. I’m a sucker for anything labeled a mystery box and I’ve never met a bath bomb I didn’t like.

Jessica Hapak
Jessica Hapak
I am a staunch believer that pineapple doesn’t belong on pizza and when I’m not working as a family law attorney I enjoy hiking the Louisiana trails (alligator sightings are a favorite!) or relaxing with Duchess, my cat. I’m a sucker for anything labeled a mystery box and I’ve never met a bath bomb I didn’t like.
Join the Conversation

Please do not enter your email address in the Name field or in the comment content. Your email address will not be published. Required fields are marked *. Remember to post with kindness and respect. Comments with offensive language, cruelness to others, etc will not be approved. See our full comment policy here.

13 comments

Rachel

Read the fine print!
I placed an order on September 29th and paid extra to have cookies delivered Friday, October 9th for a special occasion to a business, which is not open on the weekends. I checked my order status on the morning of Friday, October 9th and the order showed “confirmed” and not “in transit”, and the tracking status with fedex, according to Cheryl’s, said “available once shipped”. I didn’t have a fedex tracking number, but that’s what Cheryl’s website showed. I got a little concerned and reached out to Cheryl’s via chat Friday morning. The agent explained that the order was handled with usps and provided me with the usps tracking number, however usps’s tracking status showed “pre shipment” which meant not shipped. I was hoping my order would still get delivered on Friday, as I paid extra to have it delivered that day. I’m a little frustrated that the order status is not reflected correctly – the order isn’t through fedex but through usps (which is contradictory information), so i cannot track it correctly, the order status through Cheryl is not showing in transit, and the shipment status through usps is not showing shipped. In addition, the agent I spoke to through chat was very vague in explanation, extremely unhelpful and ended the chat abruptly. They didn’t ask if there was anything else I needed help with, have a great day, nothing. Just ended the chat, and the chat log shows that. I saved a copy of the chat log because of how disgusted I was with this individual handling my concern. Every time I spoke with someone at Cheryl’s, they confirmed the shipment that I placed on September 29th would be delivered Friday, October 9th. I emailed Cheryl’s Friday late morning to confirm status and delivery for that day because I wanted to make sure it got delivered. Their response was “Thank you for contacting Cheryl’s, your business is important to us. I am sorry for the inconvenience this has caused you. I have checked your order and according to the web site the status of your order is as follows: Status: Pre-Shipment October 8, 2020. For your reference, here is the link for you to continue monitor your item … on checking, your item shipping date is 10/02/2020 and your requested delivery date is on 10/09/2020. Please let us know if we may further assist you in any way.”. If it shows pre-shipment on the 8th, of course it’s not going to get there on time. Why would they wait until the 8th to ship my order?!? Of course, there is a high chance it wouldn’t get to its destination the next day. I emailed Cheryl’s again Friday evening stating that my order had not been delivered, as requested and paid for. Their response was: “Thank you for contacting Cheryl’s, your business is important to us. I apologize your gift is taking extra transit time. UPS SmartPost is the method in which your gift is shipped with both UPS ground and USPS. This is offered for certain zip codes and gifts under a specific weight. Your gift is shipped with UPS and transferred to the United States Postal Service for final delivery. Your gift is shipped out in accordance with the delivery date you requested, but as advised in the gift description online, cookie cards and samplers require extra time in transit. Therefore, there is a possibility that there could be a delay. The UPS web site is subject to change and your gift may be delivered sooner than it states. Please let us know if we may further assist you in any way.” I feel like this isn’t good enough. As of Monday morning, my delivery still hasn’t been delivered – of course USPS tried to deliver the package over the weekend, but I kept telling them via chat and email that the receiver is a business and not open on the weekends. I wouldn’t have paid extra if there was a high chance of it not getting there on time. And it’s beyond me why I have to follow up on an order I placed 10 days before the agreed to delivery date because of inaccurate online information and poor customer service. We can all say we didn’t see the fine print, but once again, I wouldn’t have paid extra for a chance of it not getting to its final destination on the agreed to date. I wish Cheryl’s didn’t give the option of picking dates. This order was for a special occasion – not for a regular day. When people spend money with a company and the company and the buyer agree on a date, and that buyer pays extra, the company should hold up its end of the bargain. Fine print, or not!

Virginia

I had to see what all the hoopla was about Cheryl’s cookies so I ordered some and now I know. I like to eat them semi frozen also. On their website and on QVC they have some coated with flavored icing, key lime, orange, latte, and chocolate cookies with choc icing and other flavors. If I could afford them they would be an everyday thing. But they are too expensive. They have seasonal ones on sale on their website.

DawnS

Figuring they are selling 36 of these cookies for $24.99 right now this sub is a total rip off.

Mary K

Ah yes, once I discovered semi-frozen Cheryl’s cookies, that became my preferred way of eating them. But only the frosted ones. 😉

Chantel

It’ll be 1/3 the price ordering when they send email coupons and deals. They do 36 cookies for $19 including shipping sometimes so just sign up for emails.

Aarjullor

Cheryl’s often has sampler boxes that cost just shipping. $6.99 for 6 assorted cookies. The box I got a couple weeks ago had choc chip, snickerdoodle, choc choc chip, oatmeal raisin, a frosted sugar cookie and a plain sugar cookie. They’re delish, definitely worth a bit over $1, but not $2.66.

Amber P

I looove these cookies but you can get better deals for boxes of them from Zulily or QVC. I don’t think the subscription is worth it.

Nicole

These are one of my favorite cookies from them! I’m not sure if the sub would be worth it for me, but I 100% appreciate the tip about freezing them!

JackieCupcake

I don’t quite get why this sub is still being reviewed. They are the same kind of cookies every month, no?

Sammee

I’ve been wondering the same thing. The only thing that varies is the color of the icing. I think if you’ve tried one box you’ve tried them all.

Nicole

Sugar cookies are awesome!! But way too much $$ for me. I just buy those pink ones from Wal-Mart or anywhere which helps the cravings and your still left with $25 in your wallet.

Plus cookies are treats, not an everyday thing.

Dea

$2.66 per cookie. Got it! Thank you for extending the review beyond this essential one sentence. And I love the pretty plate with gold stars.

Stef

That plate was from, Popsugar Must Have a while back, Limited edition holiday box maybe? I have a set of them too. Sure do miss that sub as it used to be …. I digress though. Cookies look nice, but a total RIP off in price. Maybe good for a gift?

You Might Also Like

Exclusive Coupon: See New Skincare Box July/August 2021 – Available Now
Exclusive Coupon: See New Skincare Box July/August 2021 – Available Now
July 14, 2021
Shape Beauty Lab Summer 2021 Review
Shape Beauty Lab Summer 2021 Review
July 12, 2021
FabFitFun Fall 2021 Box – Customization 1 Spoilers
FabFitFun Fall 2021 Box – Customization 1 Spoilers
July 20, 2021
Britney Spears “Toxic”-Themed Subscription Box Spoilers Are Here
Britney Spears “Toxic”-Themed Subscription Box Spoilers Are Here
July 13, 2021
Our reviewers research, test, and recommend the best subscriptions and products independently; click to learn more about our editorial guidelines. We may receive commissions on purchases made through links on our site.